2019年3月1日金曜日

love you (White...with 1 DT Work)


My very first layout for March is this new Challenge from White...with 1. This month's color is ROYAL BLUE, plus there is a mood board for further inspiration.

3月最初のレイアウトは、White...with 1 の新しいチャレンジです。今月の色は、ロイヤル・ブルー+ムードボードもありますよ♪



I really struggled with this layout since I didn't have any royal blue paper, but as I was digging into my stash I finally came up with an idea...hand stitching. I used a mosaic cutfile and before I adhered it to the white cardstock, I splattered some blue ink on the background. I punched holes with a safety pin and chain stitched all over the patterns. I almost regretted that I started it; the holes were uneven, the paper began to rip, the thread tangled many times...but I did it! Yay!! I know that the stitches are far from perfect, but still! I love how it turned out. I didn't want to cover much of the stitches, so I just added a few wooden embellishments and hid a tag under the photo. Here are the close-ups;

この色は本当に難しかった!まず、ロイヤル・ブルーのペーパーがない!材料を探していると、ふとアイデアが浮かんできました。刺繍してみようかな?モザイク柄のカットファイルを使うことにしました。白のカードストックに貼る前に、背景をブルーのインクで着色。モザイク模様の上から安全ピンで穴を開け、チェーンステッチを始めたのですが…すぐ後悔の嵐が!穴は不規則だし、紙は破れるし、糸が何度も絡まる…もうっ!でも何とかやり遂げました!やったー!ステッチは歪んでるし完璧には程遠いけど、達成感!せっかく頑張ってした刺繍、たくさん隠れるのは嫌だったのでエンベリは最低限におさえました。木のパーツを少しだけにして、写真の後ろにタグを隠しました。クローズアップです;








It took forever to finish this layout, but it was fun trying to do something new. I hope it inspired you in some way:) Thank you so much for stopping by, and see you in the next layout!

すごーく時間がかかりましたが、新しいことにトライするのは楽しかったです♪ 皆さんの作品作りに、少しでもヒントになればうれしいな。次のレイアウトはLet's Get Sketchy のDTワークです。よかったら見てね♡

訪問ありがとうございました。

Instagram URL http://instagram.com/natsukoslittlecraftroom

Natsuko xxx

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。