2018年1月15日月曜日

Showtime (Let's Get Sketchy DT Work)

 
 
Hi! Today's layout is made with the mid-month sketch of Let's Get Sketchy. Here is the sketch;

こんにちは!今日のレイアウトはLet's Get Sketchy 二つ目のスケッチで作りました。こちらがスケッチです。
 

 
This sketch was a challenge for me, because I don't usually use multiple pictures of this size, but I found some pictures that match the sketch:) I started by painting the background with watercolors and let it dry. Then I cut some strips of paper and distressed the edges. After I adhered the strips (some were not completely adhered yet because I wanted to tuck the photo inside some of the strips), I used a template and modeling paste to create a pattern. I dabbed gold glitter glue over the modeling paste after it had dried. I love the dimentional look.

普通サイズの写真を3枚も使ったことはほとんどないので難しかったのですが、スケッチに合いそうな写真を見つけました!まず背景を水彩絵の具で着色し、乾かしました。それから、ボーダーを何本かカットし、端をディストレスしました。ボーダーを貼りつけた後(後で写真を挟みたかったので、ところどころは仮止めにしました)、テンプレートとモデリングペーストで模様をつけました。乾いた後、ゴールドのグリッターグルーを乗せました。ぷっくりと立体的になっていい感じ♪

 
 
I layered the photos with paper and diecuts and distressed the edges. I used wooden flairs, diecuts and chipboard stickers for embellishments.
 
写真にペーパーとダイカットを重ね、周りをディストレスしました。他に、木のボタンやダイカット、チップボードステッカーで飾りつけ。
 

 
 
 
I put golden thread on the tags.

タグには金色の糸を結びました。

 
And used a chipboard sticker for the title.

タイトルにはチップボードステッカーを。


At first, I wasn't sure if this was going to work, with a lot going on on the background, but when I saw the finished layout, I thought it became a fun and messy layout in a good way. I hope many of you will enjoy the sketch too, and I'll be looking forward to seeing them! Thank you so much for stopping by and I wish you all good luck!

最初は背景に色々しすぎて失敗かな、と思ったのですが、仕上がりを見ていい意味でごちゃごちゃ楽しいレイアウトになったかな、と思いました。皆さんもスケッチ楽しんで下さいね♪ 作品を楽しみにしています。訪問して下さり、ありがとうございました。

Instagram URL http://instagram.com/natsukoslittlecraftroom

Natsuko xxx

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。